Har man ett företag med många kunder har man troligtvis lärt sig vikten av att hålla en bra relation och kontakt med dessa.
Att företaget har kunder är nödvändigt för att verksamheten ska kunna växa och för att man ska kunna fortsätta driva sitt företag som önskat.
Som företagare behöver du vara lyhörd till dina kunder och alltid lyssna efter önskemål eller förslag som kan leda till förbättring från er sida. Kunder kommer ofta med många bra idéer och dessa bör man inte sopa under matten.
En bra kund är mer än en person som använder sig av det du erbjuder.
En bra kund är någon som faktiskt lägger pengar och tid på att återkommande vända sig till ditt företag.
Du har säkerligen själv varit med om att du vänder dig till ett företag där du har varit kund i många år, men sedan blir besviken för att du inte får något bättre erbjudande eller någon större uppskattning än den som började använda sig av företaget för två dagar sedan.
Vill du visa dina bästa kunder vad de betyder för dig kan du använda dig av julklappar i samband med juletider.
Visst kan det bli knepigt om man ska skicka ut julklappar till alla kunder man har, dessutom blir det väldigt dyrt.
Välj istället ut några kunder som har varit lojala företaget under en längre tid och visa hur mycket dessa kunder betyder för dig. Naturligtvis så behöver även inte dessa julklappar vara väldigt dyra och kostsamma för ditt företag.
Satsa gärna på julgåvor som ligger i bra prisklass men som ändå ser exklusiva ut. Ett bra exempel på en sådan julklapp är köksartiklar, karaffer, koppvärmare, skohorn eller varför inte en gosig mössa.
Glöm inte bort att även visa var julklappen kommer ifrån genom att trycka företagets logga på produkten!